hétfő, március 02, 2020

AZ ELSŐ GYÜMÖLCS: A BŰNBÁNAT

AZ ELSŐ GYÜMÖLCS: A BŰNBÁNAT



„Könyörülj rajtam én Istenem a te kegyelmességed szerint; irgalmasságodnak sokasága szerint töröld el az én bűneimet! Egészen moss ki engemet az én álnokságomból, és az én vétkeimből tisztíts ki engemet.”

(Zsoltár 51:3-4)

A megmentő kegyelem első gyümölcsei közé tartozik a bűnbánat. Nagy Tanítónk a tévedő, bukott embereknek adott leckéiben bemutatja kegyelmének életadó erejét, és világossá teszi, hogy e kegyelem által férfiak és nők új, szent és tiszta életet élhetnek. Aki így él, megvalósítja a mennyei királyság alapelveit, és Istentől tanulva másokat is az egyenes ösvényre vezet. Nem fogja a vakot bizonytalan utakra vezetni. Az élet mutatja, hogy a Szentlélek munkálkodása folytán isteni természet részesévé vált. Minden lélek, akiben így munkálkodik Krisztus Lelke, oly bőségesen kap a kegyelem gazdag tárházából, hogy jó cselekedeteit szemlélve a hitetlen világ is elismeri, hogy isteni erő irányítja, támogatja és vezeti őt Isten dicsőségére. 

(God's Amazing Grace, 138. oldal) 

Vannak olyanok, akik − figyelmen kívül hagyva Krisztus kegyelmes hívásait − továbbra is folytatják nyilvánvalóan istentelen életüket. Az ilyenekhez így szól Isten: 
Míglen szeretitek, oh ti együgyűek az együgyűséget? ... Térjetek az én dorgálásomhoz; ímé közlöm veletek az én lelkemet, tudtotokra adom az én beszédimet néktek.” (Péld 1:22-23) 

(Signs of the Times, 1905. június 28.) 

Az emberi életekben a Szentlélek munkájának első gyümölcseinek egyike a bűnbánat. Ez az egyetlen folyamat, melyben a végtelen tisztaság Krisztus képmását teszi láthatóvá megváltott híveiben. Krisztusban lakozik az egész minden teljesség. Értéktelen az a tudomány, mely nincs összhangban vele. Ő azt tanítja, hogy ítéljünk mindent elveszendőnek Urunk Krisztus Jézus ismeretének gazdagságáért. Ez az ismeret a legmagasabb rendű tudomány, melyet ember valaha is elérhet. 

(The SDA Bible Commentary, Ellen G. White Comments, 6. kötet, 1068. oldal)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése